Kirjotelmia ja ajatuksia harrastuksista, elämästä.

Hyödyllistä vai täyttä puuta heinää - päätä sinä. Minä tyttö vain kirjoittelen!

tiistai 23. helmikuuta 2010

Mistä on tämän päivän autot tehty?

Olen jo tovin tässä ihmetellyt, että mistä löytäisin itselleni käyttökelpoisen auton... siis harrastuksia varten.
Ongelma on se, että olen sitä mieltä, että nykyistä autoa ei kannata "huonompaan vaihtaa" eli vanhempaan ja enemmän ajettuun... joten lähdin sitten etsimään nykyisen autoni kokoluokassa olevaa farmaria. Ehän nyt halua itselleni mitään laivaakaan :)

Yllätys on suuri, koska huomasin, että sedanissa on melkein enemmän tilaa kuin farmarissa. Eli voisin yhtähyvin tuupata koirani takakonttiin niin sillä olisi yhtäpaljon tilaa kuin vastaavassa farkussa! Mitä ihmeen farkkuja nää nykypäivän autot on??? Ei ainakaan tarkoitettu lapsiperheille tai koirallisille... tai siis isojen koirien omistajille...

Ainut mahis on sitten mennä seuraavaan kokoluokkaan, josta sitten löytyy peräti kolme vaihtoehtoa isolla takaboksilla; Honda Accord farkku, Wolkkari Passat ja Volvo V70. Kyllä menee autot isoiks... ja hei - kalliiksi myös!!! Joten ajatus hylättävä kun ei ole sitä lottovoittoakaan tullut.... :(

No mitä nyt sitten? Kakkosauto? Sinkulle? heh - ihan hullu ajatus - mutta joo lähes tulkoon ainut mahdollisuus....
Mun on siis löydettävä halpa auto, käytetty ja jossa on tilaa - OIKEASTI TILAA koiralle. En halua että Sebu joutuu kyyristelemään mutkalla koko aikaa autossa. Ja sillä on oltava mahis pystyä odottelemaan autossa omasta koostaan riippumatta suht järkevissä olosuhteissa... ja hei - onko olemassa autoja, josta ei tarvii ottaa takapenkkejä pois että saa tilaa... (esim. golfin muuttaminen "tilafarkuksi" ja rekisteröiminen uudestaan ja ja ja ... enkä mä jaksa nähdä kaikkea tota vaivaa - oikeesti, mä olen nainen kuitenkin enkä omaa kykyä ja taitoja tehdä moisia - saati aikaa) niinpä katse suuntaa tila-autoihin. Ja kas - jälleen nämä uudet tai uudehkot tila-autot eivät olekaan oikeasti tila-autoja.

Lähdin sitten miettimään että mistä tulee ne autot joissa on aina ollut tilaa - missä maassa on maailman isoimmat parkkiruudut - JOO vastaus on Jenkeissä. Siellähän on se maailman suurin doggikin...

Nyt sitten skannailen kaiken maailman jenkkiautoja, ja OIKEITA tila-autoja. Niitä saa suht edullisestikin eikä tarvii sitten omaisuutta autoon upottaa... Onneksi on kavereita, jotka näitä harrastelevat niin tiedän jo korjaamonkin missä voi korjata (koska mun tuurilla ostan tietenkin täyden pommin - autoista tietämättömänä). Pari mallia onkin tiedossa ja nyt sitten keskustelupalstalle tutkimaan mitä nämä mallit ovat syöneet...

2 kommenttia:

  1. Onnea auton etsintään:) Kaikkea ei voi saada..
    Nimim. tila-auton kyydissä joko lapset TAI koirat TAI matkatavarat.. Yyyh!

    VastaaPoista
  2. Maritta, olet niiiin oikeassa :)
    Mua helpottaa se, että mun yhtälöstä puuttuu toi lapset :D

    Mutta joka tapauksessa tää on niin pirun vaikeeta!

    VastaaPoista