Kirjotelmia ja ajatuksia harrastuksista, elämästä.

Hyödyllistä vai täyttä puuta heinää - päätä sinä. Minä tyttö vain kirjoittelen!

sunnuntai 13. kesäkuuta 2010

Rähinöitä vielä seuraavat 10v?

Onpa hassun hauskaa.
Kuten olen varmaan maininnut on mulla remmissä rähisevä koira - ei silloin kun on töissä, vaan kun on ns. vapaalla - ja totta tosiaan johtuu pitkälle siitä että sille on käynyt kuten niin monelle kanssakaverillekin - päälle on hyökänny ihan syyttä suotta joku vieras koira. Olen kironnut nuo tilanteet alimpaan helvettiin jo useamman kerran koska -n i i s t ä  k ä r s i n  v a i n  m i n ä  j a   k o i r a  lopun yhteisen elämämme- Paitsi jos käytöstä ei saada muokattua muuksi.

Meillä kun oli (no on vieläkin) tavoitteet aika korkealla... etenkin mulla :) Että vihdoinkin voisin tehdä koiran kanssa jotain a) mielenkiintoista ja b) etenkin hyödyllistä!!!
No perskeles, kun ei sitten minkään mene niin kuin haluais.

Koska mulla on nyt koira, joka pelkää, että tuleeko joku päälle vai ei - olen yrittänyt sitä itsekseni koulutella. Mutta haastehan on se, että käytöksellään se "uhka"  menee a i n a kauemmaksi = palkitsee käytöstä. Niinpä olen etsinyt nyt kouluttajaa, jolla olisi kokemusta, näkemystä ja samoja ajatuksia koulutustavoista kuin mulla. Ja arvatkaapa mikä on ollut lopputulema - ketään ei ilmeisesti kiinnosta!

Joko harjoitukset loppuvat vaan 'kesken', ei oteta edes työtä vastaan tai sitten ehdotetaan jotain muuta, joka ei koskaan ota yhteyttä tms. Mietin vain, että onko niin että näillä yrittäjillä on jo tarpeeksi koira-asiakkaita ettei enempää haluta ottaa, eikö uskolleta ottaa oikeita käytösongelmaisia vastaan, vai eikö raha kiinnosta?
Yhden kaverin kanssa piti harjoitella, kun meillä on samoja ajatuksia... mutta hää on varmasti kovin kiireinen kun ei ole palannut asiaan vaikka näin oli puhe. Kiire on tietenkin ymmärrettävää - meillä kaikillahan on kiirusta. Mutta harmittaa silti.

Huoh, tänään viimeksi ajattelin että voi h.....tti. ja piti kyllä laskea ainakin sataan... tuhanteen, kun koira hyppi tasajalkaa ja haukkui niin että koko kaupungin osa varmasti kuuli...(sillä kun tuota kaikupohjaa tossa kropassa on...) ja itse kun ei voi hermostua tai 'yhtyä' koiran käytökseen.

Ei pitäisi ajatella, että hävettää... mutta niinhän se oli - mua hävetti ihan sikana - vaikka mikään tästä ei ole mun vika, eikä koiran vika. :(

Mitähän seuraavaksi keksis kun järjestettyjä treenejä ei saa vaan aikaiseksi... Olisko kavereita, jotka haluaisi hyvästä sydämmestä osallistua talkoisiin "Sebusta luottavainen koira".

5 kommenttia:

  1. Tässä pitää kyllä vielä kiittääkin - kahta kollegaa Liisa ja Miira, joiden treeneihin olen päässyt koirani kanssa muille uudeksi haasteeksi... mutta Sebu kun tuntee nuo tilanteet niin meillä ei näissä ole mitään haastetta, vaan Sebuhan menee kuin unelma ;D

    VastaaPoista
  2. Mä oon ihan mukana noissa talkoissa. Jospa siinä sivussa Beakin lakkaisi pelkäämästä muita koiria..

    VastaaPoista
  3. Aah, me kanssa tarvittaisiin häiriökoiraa Kiran kanssa. Tosin meidän pitäisi varmaan nähdä jossain turuilla & toreilla. Vaikka Inkoo cityssä:)

    Kira ei möykkää siksi, että se puolustautuisi vaan siksi, että se haluaa olla kaikkien kaveri.

    VastaaPoista
  4. kitekattius: hienoa - mepä voidaan sitten talkoilla yhdessä. jutellaan ke, ja katotaan miten voitais nähdä :)

    Maritta: Sebulle kira ei toimi ns. vastakappaleena - luulenpa näin, mutta sebu voi toimia Kiralle. Joten sitten vaan kans sovitaan Inkoon cityyn joskus treffit.

    VastaaPoista
  5. Me osallistumme mieluusti aikataulun puitteissa treenailemaan myös. Mä melkein kaipaan ns. normitilanteita.

    Vielä jos sais ne treenit omalla reviirille, niin hyvä olis :) Lumo kun on siitä ärsyttävä, että kun on töissä, hommissa, niin ei räyhää, mutta vapaalla kyllä ajoittain kommentoi. Yleensä mitä vähemmän tilaa, sen enemmän ääntä.

    VastaaPoista